Boka ett eget hus med pool
Tänk dig det här, du och dina nära och kära i soliga Kroatien, ensamma vid er egen pool, er egen uteplats och ett alldeles eget hus.
En skön semesterdröm - som kan uppfyllas!
Att hyra hus i Kroatien passar många, från barnfamiljen som vill ha gott om ytor till kompisgänget som söker ett socialt och prisvärt alternativ. Vi erbjuder villor för allt mellan 6-18 personer, till nästan samma pris/person som hotellrum. Samtliga villor har pool och en härlig uteplats som bjuder in till mysiga grillkvällar i solnedgången.
Jättefint hus för storfamilj. Väldigt likt beskrivningen i prospektet. Bra transfer. Alla var supernöjda. Jättebra bemötande, svarstider och återkoppling från Kroatienspecialistens personal. Tack Linda och Veronica!
Ett suveränt boende i en underbar villa, Adria Star, Mali Rat. Vi var 9 personer, 3 generationer från 8 till 70 år och samtliga var supernöjda med vår vecka. Rent och fräscht både inne och ute, nära till affär och havet och busshållplats. Trevlig husvärd som det var lätt att få kontakt med. Toppensemester!
Stort och väldigt rymligt, vi var 16 st. som bodde i villa Anna Marija, ingen hade något att klaga på, fint väder och stor härlig pool
Vi hade bokat villa Petra. Villan och värden var över förväntan. Smidig transfer med minibuss.
Fantastisk villa. Bra service av värdinnan. Bra läge.
Kan varmt rekommendera att bo i Villa Rosa med den uppvärmda poolen. Vi var 9 pers varav 4 barn i åldern 7-13 år. Ett kanonställe! Alla var supernöjda.
Såg jättefint ut på bilderna och var lika fint i verkligheten. Villa Adriastar var välutrustad, välstädad och fräsch.
Vi bodde på Villa Antonio. Super fint hus!
Villa Alexandra är en pärla! Vi ringde värden en halvtimme före ankomsten runt halv två på natten och hon mötte upp och gick igenom grunderna för villan. Perfekt 27m2 pool! Allt rent, prydligt och bekvämt. 250 m till bra stormarknad.
Vi hyrde Villa Alba. Superfin villa som hade allt man kunde önska.
Alltså, Villa Franceski, vilken dröm. Världens gulligaste hus i lugnt område. Fräscht, välstädat, all tänkbar utrustning! Perfekt.
Villa Bella som vi hyrde i Makarska via er var fenomenalt! Även nöjd med er service och svarstider på olika frågor via mail!
Vi bodde 10 personer i Villa Rosa, helt fantastiskt hus. Trevliga och väldigt gästvänliga ägare som tipsade om restauranger bl a. Kom även och bjöd på bröd, ost, prosciutto samt vin från egna gården. Mycket uppskattat. Rekommenderar starkt att hyra det huset.
Hyrde hus Villa Alexandra, bra hus, bra värdar o bra service från värdarna. Överträffade mina förväntningar.
Villa Anna Maria var perfekt för oss som var hela 16 stycken på resa. Läget var toppen, nära till allt man behöver och huset var välutrustat, rymligt, rent fräscht och husvärdinnan var behjälplig med allt vi funderade på.
Vi bodde på Villa Anna Marija i Promjna - det var helt perfekt
Villa Rosa var ett fantastiskt fint hus som hade allt man kan önska jag reste med hela min familj 6 vuxna 5 barn. Trevliga ägare dom kom och bjöd på lite ost skinka hembakt bröd och vin. Även presenter till vårt barnbarn som fyllde 1 år!
Karta
Semesterhus
Vanliga frågor och svar
Nedan hittar du våra vanligaste frågor och svar. Om du inte kan hitta svaret på din fråga, tveka inte att kontakta oss genom att maila till info@kroatienspecialisten.se eller ringa till 0771-800 300.
Bokning och betalning
Vad täcker Kroatienspecialistens Av- och ombokningsskydd?
Med Kroatienspecialistens Av- och ombokningsskydd får du bl. a. utökat öppet köp, fri ombokning, pengarna tillbaka om du, nära anhörig eller medresenär skulle bli akut sjuk eller om något annat inträffar som hindrar dig från att utnyttja en inbokad resa. Känn dig trygg med ett skydd, som varken ingår i din hemförsäkring eller bankkortets avbeställningsskydd. Läs mer här.
Kan vi boka tillsammans men betala med olika kort?
Självklart går det bra. Logga in på din bokning via Min resa, där kan du/ni välja valfritt belopp att betala. Det finns ingen gräns på hur många inbetalningar ni kan göra. Är ni exempelvis tre sällskap i samma bokning som vill betala var för sig, kan ni göra tre olika inbetalningar med valfritt belopp.
Vad betyder det att min bokning är på väntelista?
Det betyder att vi tar emot bokningen som en förfrågan och dubbelkollar med boendet om just den rumstypen du önskar finns ledig. Om den finns ledigt får du en bekräftelse från oss via mejl. Om den inte finns ledig kan det finnas andra rumstyper som är lediga i stället. I vilket fall informerar vi dig och du kommer få svar vanligtvis inom 24 timmar på vardagar.
Vad kostar resan för barn under 2 år?
Barn som på avresedagen ej fyllt 2 år (infant) betalar endast 600 kr för sin resa. Detta under förutsättningen att de inte har eget säte på flygplanet samt sover i förälders bädd eller i spjälsäng. Spjälsäng kan beställas vid bokningstillfället, på vissa boenden kostar detta extra och betalas på plats.
Finns det barnrabatter på lägenheter eller hus?
Nej, det finns det inte. Paketpriset för lägenheter- och hus är jämnt fördelat på antal sängar som boendet har. Därför betalar alla som delar boendet samma pris.
Kan man boka endast boende genom er?
Ja absolut! Vi har flera hotell kan man boka direkt på vår hemsida. Saknar du något specifikt hotell är det bara att mejla oss så hjälper vi dig. Upptäck våra hotell på Makarska rivieran, ön Brac och Vodice.
Kan vi flyga från olika flygplaster och dela hotellrum/hus?
Ja, absolut! Kontakta oss på 0771-800 300 eller info@kroatienspecialisten.se så hjälper vi dig ordna det!
Transfer
Finns det bilbarnstol på transfern?
När det gäller babyskydd under transferresan gäller samma regler som i Sverige. Vid transfer med stor buss finns det inga babyskydd att låna. Du är självklart välkommen att ta med ett eget babyskydd för bebisen. Alla bussar är dock inte utrustade med trepunktsbälten, så vi kan inte garantera att bälten som finns i bussen passar till att fästa ditt babyskydd med. För barn över 3 år finns det sittkuddar att låna.
Om transfern sker med minibuss ( 8+1 personer ), gäller samma regler som för personbilar, och då finns det bilbarnstolar tillgängliga ombord. Vänligen notera att barn under 2 år inte har ett eget säte.
Tar du dig till boendet på egen hand?
Om du hyrt bil på flygplatsen eller tar dig till semesterhus eller lägenhet på egen hand är det viktigt att du ringer husvärden ca 30 minuter innan ankomst. Telefonnummer hittar du på Voucher som du får innan resan.
Detta gäller endast om du hyr semesterhus eller lägenhet, du behöver inte ringa om ni har bokat hotell då de flesta hotell har bemannat reception 24h.
På resmålet
Finns det reseledare på alla resmål?
På de flesta större destinationer kan du träffa våra reseledare. Reseledare möter upp dig vid ankomst och de är även anträffbara på hotellen under vissa tider, eller på deras kontor. Om du inte har möjlighet att träffa reseledarna har du möjlighet att få hjälp via vår servicetelefon. Telefonnumret till reseledarna hittar du i ditt välkomstbrev som du får vid ankomsten på flygplatsen. Tveka inte att kontakta dem för råd eller information. De finns till för din skull! Våra reseledare är skandinavisktalande men ibland kan även engelskspråkig personal förekomma.
Vår servicenivå är indelad i tre kategorier: full service, telefonservice och lokal service och kan skilja sig mellan låg och högsäsong. Läs mer vad varje kategori innebär här. Information för vad som gäller för din destination hittar du på vår hemsida under fliken "transfer och service" på varje resmål.



































